Funkční poruchy jsou poruchy v měkkých tkáních, ke kterým patří kůže, podkoží, fascie, ligamenta neboli vazy, svaly a další komponenty. Tyto poruchy vyvolávají bolest, způsobují snížení svalové síly, změny v pohybu kloubů nebo bolesti v úponech. Mohou se vyskytovat nárazově, ale i v průběhu řady let. To znamená, že jsou období, kdy člověka trápí bolest a kdy je stav klidový. Náprava těchto poruch je v rukou fyzioterapeuta.

Strukturální poruchy jsou stavy, kdy je narušena určitá struktura těla. Patří sem například zlomeniny, vymknuté klouby, vyhřezlé ploténky, utržené či natržené úpony, šlachy. Tyto poruchy mají nález na zobrazovacích metodách – rentgenu, CT-počítačové tomografii, magnetické rezonanci, ultrazvuku. Patří sem i některá degenerativní onemocnění, jako je dna, artritida, artrózy a další. Léčba těchto stavů náleží odbornému lékaři.

Obě tyto poruchy pojí vzájemné souvislosti a návaznosti, nelze je proto jednoznačně oddělit. Proto je také vždy ideální posouzení celkového zdravotního stavu lékařem i fyzioterapeutem. V EuroPainClinics Fyzio vám tuto možnost nabízíme v rámci vaší komplexní léčby.

Proč nás „to“ bolí?

Pokud je struktura i funkce pohybového systému zdravá, jedná se o souhru a tělo je v rovnováze. Nerovnováha obou složek může způsobit bolest. A bolest, kterou cítíme, můžeme mít i zdroj v úplně jiném místě, než si myslíme.

Naším cílem je dosáhnout zpět této rovnováhy – pracovat společně s vámi na zlepšení funkce vašich svalů a kloubů, zmírnění bolesti a obnově pohyblivosti.

Zaujalo vás téma? Čtěte více o poruchách pohybového systému zde:
Funkční versus strukturální poruchy: Znáte rozdíl?