Fyzioterapie je klíčem k dlouhodobému zdraví. Fyzioterapie je investicí do vašeho budoucího zdraví.

Fyzioterapie pomáhá předcházet zraněním a onemocněním pohybového aparátu, učí správným pohybovým vzorům a jejich používání v běžném životě, a tím zrychluje zotavení z úrazů, při akutní či chronické bolesti a při pooperačních stavech.

Správná prevence i rekonvalescence je součástí nastavení správné fyzioterapeutické strategie, k níž patří zejména:

• Úprava životního stylu – zahrnuje změny ve stravování, které vám pomohou k udržení zdravé váhy, zařazení cvičení a pohybu, úpravu spánkových návyků a zvládání stresu.
  • Cvičení a silový trénink – cvičení je základní součástí udržení fyzické a duševní pohody a může přinést řadu pozitivních zdravotních výhod. Nejčastějším důvodem ke cvičení je zpevnit tělo a udržet ho v kondici, odpočinout si psychicky a ideálně si držet optimální váhu.

Výhody, proč se věnovat fyzické aktivitě, jsou ale mnohem širší. Co nám cvičení přináší?

• zlepšení kardiovaskulárního zdraví
  • zvýšené svalové síly a vytrvalosti
  • zvýšení flexibility
  • zlepšení rovnováhy, pohyblivostí kloubů a držení těla
  • snížení hladiny stresu, zlepšení nálady
  • snížení rizika vzniku některých chronických onemocnění

Cvičení a pohyb mohou také zlepšit kvalitu spánku, snížit únavu a pomoci snížit riziko pádů u starších dospělých. Tyto přínosy mohou společně přispět k podpoře celkového zdravějšího životního stylu a z dlouhodobého hlediska snížit riziko rozvoje fyzických a duševních zdravotních problémů.

• Trénink rovnováhy ­neboli balanční cvičení – učí udržet rovnováhu=stabilitu těla či jeho části, a osvojit si správnou posturu těla. Tím například předchází riziku pádů a úrazů, zejména u starších pacientů.
  • Pooperační rehabilitace – fyzioterapeutické techniky pomáhají snížit bolest a obnovit funkci a svalovou sílu po operaci.

Jak zvládat svůj stav a udržet své zdraví je jednou z podstat edukace pacientů při fyzioterapii.
Všechny fyzioterapeutické techniky jsou navrženy tak, aby pomohly dosáhnout optimální fyzické funkce a zlepšit kvalitu života pacienta.