Zdravotní stavy u žen často souvisejí s pánevním dnem, inkontinencí, bolestí v oblasti zad, kyčlí, sakroiliakálního kloubu, s gynekologickými obtížemi a problematikami spojenými s těhotenstvím a porodem. Jako více než užitečné se k fyzioterapeutickým technikám jeví cvičení, které může účinně napomoci k řešení obtíží. Ke všem ošetřením naše kvalifikované fyzioterapeutky přistupují velmi citlivě a empaticky tak, aby se každá naše klientka cítila maximálně komfortně, bezpečně a měla jistotu porozumění.

Problematiky ženského zdraví, kterými se v EuroPainClinics Fyzio zabýváme

• Bolest v oblasti páteře, kostrče, pánve bez zjištěných příčin
  • Bolesti v důsledku úrazu pánve, poúrazové stavy
  • Příprava k otěhotnění nebo transferu embrya (u sterilních žen obecně, ženy, které nemohou dlouhou dobu otěhotnět)
  • Neschopnost donosit plod
  • Sexuální potíže
  • Bolestivá menstruace, bolestivá ovulace, premenstruační syndrom
  • Prolaps (pokles) pánevních orgánů
  • Diastáza
  • Inkontinence moči, zácpy
  • Ošetření jizev po porodu a gynekologických operacích

Mobilizace pánevního dna podle L. Mojžíšové

Bolest v oblasti pánve a pánevního dna může vznikat přetěžováním při nevyváženém zapojení svalů v oblasti břišní stěny, zad a kyčelních kloubů, v důsledku úrazu (pád na hýždě), zvýšení svalového napětí v důsledku pooperačních jizev, chronického zánětu nebo endometriózy.

• V EuroPainClinics Fyzio vycházíme vždy z důkladné diagnostiky, díky které jsme schopni přesně určit příčinu problému a stanovit nejoptimálnější terapii. Při léčbě obtíží pánevního dna pracujeme s rehabilitačními metodami L. Mojžíšové.
  • Terapie se zaměřuje na ošetření oblasti svalového dna pánevního a kostrče. Pacienti nemusí mít z této metody vyšetření a ošetření obavy, trvá asi 5-10 minut a bývá ve výsledku velmi úlevná. Ošetření pánevního dna není výhradně jen pro ženy, ale využívá se hojně i u mužů. Po ošetření u nich může dojít ke zlepšení spermiogramu.
  • Fyzioterapeut nejdříve přistupuje k vyšetření per rectum (přes konečník). Jedná se o velmi diskrétní profesionální vyšetření, jehož cílem je nalezení bolestivých spoušťových bodů v oblasti svalů pánevního dna. Následně tyto body ošetří pomocí takzvané postizometrické relaxace. V neposlední řadě také mobilizuje v případě nálezu kostrč. K ošetření jsou využívány měkké a mobilizační techniky, díky kterým dochází k velké úlevě od bolesti v oblasti pánve.
  • Metoda podle L. Mojžíšové zahrnuje i ošetření žeber, bederní páteře a SI kloubů.
  • U této mobilizační techniky je nesmírně důležitá aktivní spolupráce pacienta, která zahrnuje každodenní pravidelné cvičení souboru cviků naučených pod dohledem kvalifikovaného fyzioterapeuta.
  • Na závěr terapie se společně se svým fyzioterapeutem ujistíte, zda je pro vás vše v rámci fyzioterapeutického plánu srozumitelné. Pokud budete mít zájem, je možnost provést videozáznam zvolených cviků, případně si je můžete zapsat a spolu s fyzioterapeutem ověřit, že všemu dobře rozumíte.

Pánevní dno u mužů

I muži mají pánevní dno a mobilizační technika L. Mojžíšové může být účinným řešením i pro ně. Po ošetření u nich může dojít ke zlepšení spermiogramu. Pomoc je vždy dobré vyhledat především v těchto případech:

• Bolesti zad či pánve
  • Problémy s močením (pocit nutkání, nadměrná četnost, bolest)
  • Bolesti při erekci či ejakulaci
  • Bolesti v oblasti hráze a varlat
  • Zácpa či bolesti při vyprazdňování
  • Špatné výsledky spermiogramu
  • Zatočení penisu ke straně (při močení nebo erekci)

Co je cílem terapie

• Manuální ošetření pánevního dna, žeber, bederní páteře a SI kloubu
  • Zmírnit obtíže s pánevním dnem